tirsdag 2. november 2010

Snipp, snapp, snute, der var vi ute av Kretsmester sluttspillet!

Kvartfinale i kretsmesterskapet.
Sotra 2 - Bjarg 1
Tirsdag 2. november 2010 kl. 18:30
Straume idrettspark kunstgress 1
Dommer: Svein Kristoffersen
Resultat: 1 - 1 ved full tid.
Bjarg videre etter flere cornere.


Sotra SK (spilletid)
Filip Tvedt Moberg (70 min) - Vegard Torsvik (60 min) – Erling Kjelstad (70 min) - Ole Morten Gjøsæter (70 min)- Martin Andersen (35 min) - Bjørn Helge Gammelsæter (70 min) – Erik Teige (70 min) - Jeroshan Alexander (70 min)) – Kjetil Aron Nielsen (45 min) – Mathias Pamer Somby (45 min) – Simen Andre Larson (35 min) – Håvard Foldnes (55 min) - Markus Ro (25 min) - Kristen Kvalheim (35 min)- Marius Knutsen (10 min) -Knut Magne Hareide (10 min)

Mål:
36 min 1-0 Håvard Foldnes (retur etter skudd fra Simen Andre Larson)
48 min 1-1 Bjarg 1

Sjanser: 5-3
Cornere: 2-4
01 min corner Bjarg
03 min corner Sotra
12 min corner Sotra
45 min corner Bjarg
65 min corner Bjarg
70 min corner Bjarg

Kampen:
* Vil først understreke at jeg er kjempestolt av innsatsen til hver og en av spillerne. Vi var enige før kamp om å gi alt, og det klarte vi med bravur. Laget vi møtte har vært helt overlegen i sin pulje og vunnet alle sine kamper med 5-6 mål per kamp. Mot oss fikk de durabelig motstand. Dette kunne endt begge veier, og kampen var ulidelig spennende.

* Vi var klar over at corner kunne bety mye i denne kampen, men det var ikke det vi fokuserte på. Vi ville forsøke å skåre flere mål en motstanderen, enkelt og greit. Begge lag hadde hver sin omgang følte jeg, selv om vi var hakket bedre enn Bjarg i første omgang, og Bjarg presset hårfint mer enn oss i andre omgang.

* Allerede etter et minutts spill får Bjarg en corner, men vi reduserer i antall corner allerede etter 3 minutters spill. Etter 12 minutters spill får vi corner, og dermed leder vi 2-1 i corner, mens stillingen fortsatt er 0-0.

* Etter 17 minutters spill er Bjarg farlig frempå, men Filip gjør en feberredning, og det står dermed fortsatt 0-0.

* Etter 32 minutters spill får vi vår første målsjanse, der Håvard presser motstanderen til å gjøre feil, og ballen fyker i stolpen og ut på banen igjen. Vi makter dessverre ikke å få returen i mål.

* Minuttet etter er vi på farten igjen, og denne gangen er det Mathias som avslutter, men dessverre var det ikke nok punch i avslutningen. Dermed ebber første omgangen ut, og stillingen er 0-0, men 2-1 i corner til oss.

* Andre omgang har knapt startet og vi går i ledelsen etter et kanonangrep. Bjørn Helge spiller Simen nydelig igjennom og sender Simen alene med keeper. Simen skyter knallhardt og keeperen må gi en retur. På returen dukker Håvard opp, og sender oss i ledelsen 1-0.

* Fem minutter senere har vi muligheten til å gå opp i en 2-0 ledelse, men ballen går dessverre forbi alle i feltet, etter en kanon forsering av Erik på høyresiden. Her var vi riktig uheldig.

* I det 45 minutt får Bjarg sin andre corner, og har også en god periode da. Noen minutter senere får de sin andre målsjanse, og denne tar de vare på. Bjarg spilleren sender avgårde et langskudd i medvinden, og Filip har ikke en sjanse til å redde skuddet. Dermed står det 1-1 og 2-2 i cornere.

* Etter dette blir det ulidelig spennende. Begge lag er frempå med hver sin sjanse, men ingen av lagene makter å skåre. Det er en stillingskrig utpå banen, og guttene våre gir virkelig alt.

* Fem minutter før slutt får vi merke motvinden, og må gi ballen ut til corner. Dermed leder Bjarg kampen med 3-2 i corner. Noen minutter senere får de en corner til, og da må vi skåre for å vinne kampen.

* Kampen ender dermed ut, og Bjarg står som vinner av kampen.


Konklusjoner:
* Vi kan absolutt være stolt av innsatsen gutter. Dere leverer meget gode prestasjoner, og vi slipper Bjarg kun til tre ganger, mens vi selv er farlig frempå hele fem ganger. Denne gangen var det Bjarg som hadde tur, og vi hadde ditto utur.

* Jeg kan i hvert fall med stolthet si at guttene tapte-uten-egentlig-å-tape, og tapte kampen mot et lag som også kjempet som løver. Dette kunne som sagt gått begge veier, og vi er såpass gode tapere at vi ønsker Bjarg lykke til videre i sluttspillet.

Stolt trenerhilsen fra
Mathis.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar