torsdag 16. september 2010

Det ble 4-2 seier til oss! Fullt fortjent!

Nordsiden/Askøy – Sotra 2
Torsdag 16. september 2010 kl. 18:30
Træet idrettsplass grus

Dommer: Tidligere Nordsiden/Askøy spiller med 30 års spillererfaring
Sotra SK (spilletid)
Trym Nordvoll (35 min) – Filip Tvedt Moberg (35 min) - Kristen Kvalheim (50 min) – Erling Kjelstad (70 min) – Ole Morten Gjøsæter (70 min) – Andre Hansen (50 min) - Martin Rene Andersen (20 min) – Vegard Torsvik (20 min) - Bjørn Helge Gammelsæter (70 min) – Erik Teige (70 min) - Jeroshan Alexander (70 min)) – Kjetil Aron Nielsen (35 min) – Mathias Pamer Somby ( 70 min) – Simen Andre Larson (35 min) – Markus Ro (35 min) - Håvard Foldnes (35 min)
Mål
13 min 0-1 Nordsiden/Askøy
39 min 1-1 Kristen Kvalheim (corner Bjørn Helge Gammelsæter)
45 min 1-2 Håvard Foldnes (målgivende Mathias Pamer Somby)
50 min 1-3 Håvard Foldnes (målgivende Markus Ro)
59 min 1-4 Erik Teige (målgivende Bjørn Helge Gammelsæter)
66 min 2-4 Nordsiden/Askøy


Før kampen
Vi er revansjesugne etter tapet mot Olsvik og før kampen fokuserte vi veldig på at midtbanen måtte jobbe tett og komprimert for å unngå å bli løpt igjennom. Vi skal fortsette å spille vårt eget spill, for spillemessig er vi gode. Det gledelige er at vi skaper masse sjanser i hver eneste kamp, men sliter med å få uttelling.
Første omgang
Kampen starter forrykende og vi eier kampen fra første stund. Midtbanen jobber komprimert og forsvaret er bunnsolid. Spissene på topp er en konstant trussel.

I løpet av 12 minutters spill har vi allerede hatt 6 store hundreprosentsjanser, men av ulike årsaker får vi ikke ballen i mål. I løpet av disse minuttene har vi hatt 8 cornere!

Etter 13 minutters spill får Nordsiden/Askøy en corner. De tar en innøvd corner med en kort corner og får vinklet ut før de slår inn et innlegg, som dessverre for oss ender med en skåring til Nordsiden/Askøy. Fotball er jammen meg urettferdig og ubarmhjertig!

Etter dette går omgangen igjen i samme modus som de første 12 minuttene. Vi kommer til sjanse på sjanse, og det er et under at Nordsiden/Askøy holder stand. Vi dominerer kampen fullstendig, og slipper ikke motstanderen til i det hele tatt.

Vi vinner sjansestatistikken med 14-1 i første omgang, og ligger utrolig nok under med ett mål. I første omgang har vi hatt 12 cornere mens Nordsiden/Askøy har hatt en corner.

Pause
I pausen er spillerne litt frustrert, men jeg som trener formaner de til å fortsette slik de har gjort i første omgang, og jeg sier at jeg er temmelig sikker på at det skal løsne. Vi har gjort en kanonomgang, og det er så så ufortjent at vi ligger under med et mål. Vi gjør noen bytter og setter inn friske bein for å legge ytterligere trykk på Nordsiden/Askøy.

Andre omgang
Andre omgang starter forrykende for vår del, og vi skaper 3 feite muligheter i løpet av 2-3 minutter.

Etter 4 minutters spill i andre omgang, har vi får femte corner. Denne gangen lykkes vi foran mål, og Kristen bryster ballen i mål. Mål er mål! Det er ikke alltid slik at mål skal være vakkert – det bare handler om å få dyttet ballen over streken! Det er så fortjent – så fortjent.
10 minutter ut i andre omgang spiller vi vakkert igjennom midtbanen, og ballen spilles mot vår gode spiss Mathias, som på finurlig vis får stusset ballen til Håvard som er i vei igjennom. Håvard bruker farten sin, og gjør ingen feil alene med keeper, og dermed leder vi kampen med 2-1.

Fem minutter senere er Håvard på farten igjen, og får en nydelig stikker fra Markus. Igjen kommer Håvard alene med keeper, og skårer på nesten identisk vis, og vi leder dermed kampen 3-1.

Vi dominerer kampen fullstendig, og Nordsiden/Askøy er knapt over midtbanen.

Det gjenstår 6 minutter av kampen, når Bjørn Helge kombinerer fint med Erik på venstre siden, og Erik får en åpning mot mål. Erik ser åpningen og velger å avslutte fra langt hold, og curler ballen i vinkelen uttakbart for keeperen. Dermed står det 4-1 til oss.

De siste minuttene angriper Nordsiden/Askøy hodeløst, ved at nærmest alle mann blir sendt i angrep.

Det gjenstår 3 minutter av kampen, når Nordsiden/Askøy får sin andre målsjanse, og utrolig nok skårer på den.

Oppsummering
Dette er en av våre aller beste kamper. Vi skaper hele 25 store målsjanser, og seieren burde vært mye mye større enn 4-2. Når vi i tillegg har over 20 cornere, så forteller vel dette at vi eier kampen! Vi må bare få enda mer tro på oss selv, så blir dette enda bedre. Det gledelig er at vi er blitt mye bedre strukturmessig, der forsvaret nå endelig sitter som det skal, og midtbanen nå endelig har begynt å jobbe samlet. Forsvarsmessig er det viktig å komprimere og å sideforskyve på riktig måte, for å nekte motstander rom. Dette fungerte meget godt i kampen. Vi gleder oss til fortsettelsen.

Spillervurderinger:

Filip:
Meget lite å gjøre i kampen. Har ingen sjanse på skåringen. Du har utviklet deg til å bli god keeper.

Trym:
Trym har utrolig lite å gjøre i kampen, og de få gangene det skjer noe, så er du roligheten selv. Meget god kamp, og har dessverre ikke en mulighet til å ta langskuddet som var både hardt og meget velplassert.

Kristen:
Lynhurtig! Bruker farten og rydder unna i stor stil. Skårer et mål med brystet! Mål er mål!

Ole Morten:
Gjør absolutt ingen feil i kampen, og er meget trygg i det defensive spillet, og setter i gang mange flotte angrep.

Erling:
Midstopper av stor klasse! Duellsterk. Taper ikke en eneste duell! Som førsteforsvarer er du gull verdt.

Andre:
En eitel å spille mot. Det må være et mareritt å møte en back som Andre. Du har et lavt tyngdepunkt, og umulig å komme forbi. Kunne skåret på et nydelig langskudd i dag, men keeper reddet på uforklarlig vis.

Erik:
Nok en stor kamp på midtbanen. Du ruver, og har stor selvtillit om dagen. Skårer nok en gang fra langt hold.

Bjørn Helge:
Endelig står du frem som kaptein med stor K. Du kjemper og regjerer på midtbanen. Du gjør alle rundt deg god, og er en meget flink motivator.

Jeroshan:
Du tilbakelegger utrolig mange meter i løpet av en kamp. Du løper og løper – opp og ned som en jojo. Du er god med ballen og har sikre avleveringer.

Kjetil:
Selv om du ikke er begeistret for grusbaner, pga hardt underlag, så gjør du nok en gang en meget god kamp. Du river og sliter på topp, og er bare millimetre fra skåring i dag. Selv om du ikke spiller andre omgang, så er måten du opptrer på siden i andre omgang forbilledlig for andre. Du oppmuntrer innbytterne og heier på de av full hals, og ditt gode humør smitter på alle! Kjempeflott!

Mathias:
Nok en gang spiller du en god kamp. Du er en flink møtende spiss, og er flink til å holde på ballen til vi får etablert laget høyere opp. Du slår mange fine stikkere til de andre spissene og er aggressiv i spillestilen. Med litt mer flaks kunne du endt med minst 2-3 skåringer. Flott assist til Håvard.

Simen:
Endelig spiller du opp mot ditt beste. Du kommer deg fri på siden gang på gang. Du har 2-3 store muligheter som du kunne skåret på. Du bruker farten riktig i denne kampen, og utfordrer backen slik du skal. Fortsetter du slik, så blir høsten gøy for oss! Flott kamp!

Markus:
Kommer inn som et frisk pust i andre omgang. Tør å utfordre på kant, og er tøff i spillestilen selv om du er to år yngre enn de andre. Flott assist til Håvard!

Håvard:
Endelig får du det til i kamp! To flotte skåringer, og du er nå mye tøffere i stilen din, og tør å utfordre! Du skårer du meget vakre mål, og gir venstrebacken en hodepine han sent vil glemme!

Vegard:
Det er vanskelig å komme inn midt en kamp, men du tar utfordringen og løser dine oppgaver på mesterlig vis. Nå har oppspillene dine en adresse, og dermed fremstår du som et farlig angrepsvåpen! Fortsett slik.

Martin:
Nok en gang kommer du inn som innbytter og gjør en meget god jobb på venstre back. Du gjør ting enkelt og spiller på det sikre. Løser opp i mange farlige situasjoner, og er kontant i klareringene. I tillegg er du flink i oppspillsfasen, og spiller på liten risiko. Stor fotballforståelse og meget god førsteforsvarer! Når fysikken blir bedre, vil du bli en meget meget god spiller!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar