torsdag 16. september 2010

Det ble 5-1 tap mot et godt Olsvik lag!

Sotra 2 – Olsvik
Tirsdag 14. september 2010 kl. 18:30
Bildøy grusbane

Dommer: Steffen Hoff
Sotra SK (spilletid)
Trym Nordvoll (35 min) – Filip Tvedt Moberg (70 min) - Kristen Kvalheim (70 min) – Erling Kjelstad (70 min) – Marius Knutsen (35 min) – Vegard Torsvik (35 min) - Martin Rene Andersen (35 min) – Bjørn Helge Gammelsæter (70 min) – Erik Teige (70 min) – Håvard Foldnes (35 min) – Jeroshan Alexander (50 min)) – Kjetil Aron Nielsen (35 min) – Andre Hansen ( 35 min) – Simen Andre Larson (55 min) – Markus Ro (35 min) – Knut Magne Hareide (35 min)
Mål
10 min 0-1 Olsvik
15 min 0-2 Olsvik
21 min 0-3 Olsvik
28 min 0-4 Olsvik
31 min 1-4 Erik Teige (målgivende Vegard Torsvik)
50 min 1-5 Olsvik


Første omgang
Vi starter kampen bra, men det er Olsvik som får sin første målsjanse. Olsvik fyrer av et langskudd fra 35 meter (minner om et utspill ), der skuddet kommer himmelhøyt mot vår gode keeper Trym Nordvoll. Trym gjør en meget god redning av dette meget vanskelig skuddet. Flott at han holdt hodet kaldt.

Etter åtte minutters spill fyrer Olsviks midtbaneanker et kanonskudd fra 18 meters hold, og nok en gang viser Trym stor klasse i mål, og avverger mål på mesterlig vis.

Etter ti minutters spill tråkler Olsviks gode spiss i gjennom forsvaret vårt, og skårer sikkert. Litt billig vil jeg påstå, da vårt forsvar ikke var aggresive nok i duellspillet.

Etter 15 minutters spill kommer Olsvik seg fri på vår venstre side. Det blir en duell mellom spissen og Trym, der Trym får en solid dytt i ryggen i forkant av målet, og for oss er det uforståelig at det ikke dømmes frispark for angrep mot keeper. Dermed står det 0-2 til Olsvik.

Etter 17 minutters spill får vi får første målsjanse, men dessverre bli skuddet til Markus litt for løst.

Etter 21 minutters spill fyrer Olsvik av et vådeskudd fra langt hold, og det velplasserte skuddet har dessverre ikke Trym en mulighet til å ta. Dermed står det 0-3 til Olsvik.

Igjen er det vi som har banespillet, og motstanderen skårer! Vi blir visst ikke kvitt forbannelsen.

Etter 28 minutters spill kommer Olsvik igjennom ved et nydelig angrep, og skårer fortjent til 0-4.

Etter 31 minutters spill får Erik ballen fra Vegard, og Erik avanserer fra vår egen halvdel. Han dribler av noen mann, og når han nærmer seg mål, så bestemmer han å avslutte fra langt hold. Skuddet er av meget god klasse, og skuddet fyker i vinkelen uttakbart for keeper. Nydelig skåring, og dermed har vi redusert til 1-4.

Pause
I pausen gjør vi oppmerksom på at kampen er jevnspilt, og at vi har skapt like mange sjanser som Olsvik. Der Olsvik er effektive, er vi inneffektive. Vi blir enige om å gå utpå å kjøre på det vi kan for å få en tidlig skåring.

Andre omgang
Andre omgang er bare 1 minutt gammel når vi noterer vår første store sjanse. Jeroshan blir spilt nydelig igjennom, men dessverre går skuddet millimetre utenfor.

Etter dette kommer vi til flere store sjanser uten å få uttelling. Vi skaper masse, men får ikke ballen i mål. Det positive er i det minste at vi skaper mange muligheter, og jeg er sikker på at det vil løsne i høst.

Et kvarter ut i annen omgang kommer Olsvik til for første gang, og jammen meg skårer de, og dermed står det 1-5.

Resten av kampen skaper vi noen feite muligheter uten å få uttelling.


Oppsummering
Vi har banespillet i begge omganger og skaper mange sjanser, men dessverre uten å skåre. Når vi i tillegg slipper motstanderen litt for lett til, så renner det inn med baklengs. Jeg er sikker på at dersom vi får justert midtbanen vår, ved at de jobber tettere og mer komprimert, så vil vi kunne tette igjen i midten, slik at motstanderne ikke kommer så lett til.

Spillervurderinger:
Vi unnlater spillervurderinger fra denne kampen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar